Forum JET SPORT  Klub Motorowodny Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 nowy skuter Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
maniek




Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Śro 19:28, 30 Mar 2011 Powrót do góry

Witam
Szukam nowego skutera GTX LIMITED is 255 lub 260 hp lub RXT-X aS RS za rozsądną kasę lub ktos z Was moze polecić firmę co ciągnie z USA .Będę wdzięczny za namiary


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mdzalewscy




Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 13:44, 05 Maj 2011 Powrót do góry

popytaj się tutaj , ja nie wiem na ile są wiarygodni

[link widoczny dla zalogowanych]

jeśli tylko doliczyć VAT i jest gwarancja to ceny naprawdę dobre mają .... i niczego więcej nie szukaj. Bo dla przyoszczędzenia dodatkowych 2tyś zł się nie opłaca.


ja sprowadzałem z USA swego w tym roku i niedużo taniej wychodzi, brak gwarancji, dużo zabawy (sam cliłem), sporo dodatkowych kosztów. Aby coś tam przyoszczędzić to musisz ostro kombinować z cłami, wartościami, jak wszystko legal robisz jak ja, to różnica w cenie nie jest duża na korzyść własnego sprowadzania. Ja kupowałem bez przyczepki bo cena nowej przyczepki w USA + transport + cła/Vat + rejestracja pierwsza, przekracza wartość kupienia porządnej przyczepki w PL. Przyczepkę dokupiłem tanio w Polsce nową za 1850zł do rejestracji jako SAM.

Opłaty przy sprowadzeniu w moim przypadku....

1. zakup skutera + "teksy" i opłaty dilerskie, diler zalał płyny i zaprogramował kluczyki. ew zabezpieczenie przesyłki... Ja osobiście kupiłem w USA, dilerzy w Styczniu nie byli bardzo chętni na rabaty, w sumie stargowałem chyba tylko ze 400$
2. transport od dilera do firmy spedycyjnej, mi akurat przewiózł brat, ale to normalnie trochę kosztuje, jak znowu kupisz taniej skuter to transport będzie droższy z dalszego stanu USA
3. transport przez morze
4. opłaty portowe + zabezpieczenie celne jeśli chcesz clić u siebie, jest clisz w Gdyni to wszystko zajmie Ci ze 2 dni(dolicz hotel/nocleg) . Może się uda w 1 dzień, ale to loteria...
5. transport z Gdyni do podlaskiego (w twoim przypadku) nawet jeśli sam pojedziesz to paliwa, postoje, itd.... i parę stówek zleci, jeśli zlecisz to komuś to jeszcze drożej
6. parę groszy dla firmy za pomoc wypełnieniu deklaracji celnej
7. opłaty celne, akcyza nie od wartości zakupu skutera, ale od wartości całkowitej skutera, czyli od tych wszystkich dodatkowych opłat, ode mnie celnik zażądał nie tylko kosztów transportu przez morze, ale nawet kosztów transportu z Gdyni do Wa-wy, musiałem napisać oświadczenie, że transportowałem własnym kosztem i wydałem na paliwo 200zł, to padło pytanie czym transportowałem, ja że pożyczyłem przyczepkę to on ile to kosztowało, itd.....
+ dodatkowo celnik zażyczył sobie certyfikat CE, czasami wystarczy nalepka czasami chce certyfikat na piśmie a to już znowu parę stówek leci, mój fabryczny skuter był produkowany na USA, więc CE trzeba było.... Smile........... teoretycznie certyfikat CE nie dotyczy skuterów sprowadzanych na własny użytek, tylko do obrotu, ale co będziesz się kłócił i zostawisz im skuter do wyjaśnienia ?, bo nie wypuszczą Cię z urzędu bez kwitka....
+ dodatkowo celnik zażyczył sobie ekspertyzę rzeczoznawcy z PZM-tu, ja tutaj postawiłem się okoniem i skończyło się bez tej ekspertyzy, ale przyjazd tego rzeczoznawcy to dodatkowe ze 300zł, a że dzień się kończył i sprawy z tym rzeczoznawcą nie były załatwione to musiałem na terenie UC zostawić skuter to zapłaciłem za magazynowanie jego w agencji celnej parę złotych.
+ dodatkowo celnik kwestionował dokument zakupu skutera(nie wartość zakupu) i nawet była mowa o kontrakcje ze sprzedającym w USA przez UC i tylko to że cena była dość wysoka na fakturze(prawdziwa) to ostatecznie po naradzie z innymi celnikami puścili mnie, ze względu na realną cenę. Gdyby cena im się nie podobała, to wtedy mogą ją sprawdzać w USA, lub naliczyć własną.
8. opłaty rejestracyjne, tłumaczenia dokumentów, CE, itd...... tu kłody pod nogi i nic za darmo

Procedura odbioru z Gdyni, transportu z clenia w UC zajęła mi 3 dni....

Bardzo możliwe iż w innym UC, będzie łatwiej, lub trudniej

I jak to wszystko podliczysz to z tego ogłoszenia cena nie jest dużo wyższa (jeśli realna), a tańsza od oficjalnej dilerskiej ze 20tyś

Pytanie jak kombinują inni, aby zaoszczędzić

1. tańsza cena zakupu, przy większych ilościach
2. załatwianie formalności celnych w Niemczech, kombinowanie z wartościami faktury i nie wykazywanie wszystkich kosztów.
3. tańsze transporty przy pełnych kontenerach, inne tańsze koszty ze względu na spore obroty i stałą współpracę... itd....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mdzalewscy dnia Czw 13:46, 05 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)