Forum JET SPORT  Klub Motorowodny Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Paliwa i Oleje do skuterów wodnych Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
witek




Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 20:59, 03 Mar 2006 Powrót do góry

To co tu piszemy jest tylko i wylącznie doswiadczeniem firmy Witcar.
Ze wzgledu na to, że na różnych stacjach paliw w naszym kraju dostępne sa paliwa znacznie rózniące sie jakością o liczbie oktanowej od 75 do 99,5 zalecamy aby każdy posiadacz i użytkownik skutera wodnego stosował to samo paliwo z tej samej stacji, wtedy zapobiegnie problemom technicznym wynikającym z mieszania różnych paliw i detonacji rozrusznika. Nie zauważymy anomalii w pracy silnika skutera.
Nasza firma z doświadczenia wie, że najlepszym dostępnym obecnie na Polskim rynku paliwem do skuteró wodnych jest Shell V-Power racing 99+.
Jest to jedyne na rynku paliwo w 100% importowane.
Witcar, tak do wyścigów jak i do rekreacji używa paliwa Shell V-P...i nie mamy juz żadnych "paliwopochodnych" problemów z silnikami.
Jeśli chodzi o olej, zawsze należy stosowac ten sam rodzaj i gatunek zgodnie z zaleceniami producenta. Bardzo dobrym olejem przez nas stosowanym jest Shell Advans ultra2.
Zalecamy stosowanie olejów syntetysznych ze względu na ich lepsze wlaściwości smarne. np: Castrol, Mobile i inne.
Z doświadczenia wiemy, ze w skuterze nowym nalezy oprócz wlania oleju do dozownika także dolewac go do paliwa w stosynku 1:60 (na dotarciu ko dwa zbirniki). Jezeli nie ma dozownika mieszanka powinna być w stosunku 1:32.
Przy normalnej exploatacji uzywamy dozownika i jadnocześnie mieszanki w stosunku 1:50.
Jezeli chcemy męczyc skuter, np scigać sie zalecamy mieszanke 1:32
1) mieszanka 1:50 - daje dużą moc w niskich zakresach obrotów
2) 1:40 - duża moc w srednich zakresach obrotów
3) 1:27 - duza moc przy ok 11 tyś obrotow
---System opracowany metodą prób i błędów przez te skromne 10 lat pracy;) Wink


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
witek




Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 23:03, 03 Mar 2006 Powrót do góry

To co tu piszemy jest tylko i wylącznie doswiadczeniem firmy Witcar.
Ze wzgledu na to, że na różnych stacjach paliw w naszym kraju dostępne sa paliwa znacznie rózniące sie jakością o liczbie oktanowej od 75 do 99,5 zalecamy aby każdy posiadacz i użytkownik skutera wodnego stosował to samo paliwo z tej samej stacji, wtedy zapobiegnie problemom technicznym i detonacji silnika. Nie zauważymy anomalii w pracy silnika.
Nasza firma z doświadczenia wie, że najlepszym dostępnym obecnie na Polskim rynku paliwem do skuteró wodnych jest Shell V-Power racing 99+.
Jest to jedyne na rynku paliwo w 100% importowane.
Witcar, tak do wyścigów jak i do rekreacji używa paliwa Shell V-P...i nie mamy juz żadnych "paliwopochodnych" problemów z silnikami.
Jeśli chodzi o olej, zawsze należy stosowac ten sam rodzaj i gatunek zgodnie z zaleceniami producenta. Bardzo dobrym olejem przez nas stosowanym jest Shell Advans ultra2.
Zalecamy stosowanie olejów syntetysznych ze względu na ich lepsze wlaściwości smarne. np: Castrol, Mobile i inne.
Z doświadczenia wiemy, ze w skuterze nowym nalezy oprócz wlania oleju do dozownika także dolewac go do paliwa w stosynku 1:60 (na dotarciu ko dwa zbirniki). Jezeli nie ma dozownika mieszanka powinna być w stosunku 1:32.
Przy normalnej exploatacji uzywamy dozownika i jadnocześnie mieszanki w stosunku 1:50.
Jezeli chcemy męczyc skuter, np scigać sie zalecamy mieszanke 1:32
1) mieszanka 1:50 - daje dużą moc w niskich zakresach obrotów
2) 1:40 - duża moc w srednich zakresach obrotów
3) 1:27 - duza moc przy ok 11 tyś obrotow
---System opracowany metodą prób i błędów przez te skromne 10 lat pracy;)
TO JEST TEXT PORAWIONY, PONIEWAZ POPRZEDNI PRZEPISYWALA OSOBA NIE ZNAJACA TEMATU I NAROBILA BŁĘDÓW..
WITEK


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kedzior




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 19:27, 04 Wrz 2006 Powrót do góry

Witam mam pytanie odnosnie paliwa poniewaz ostatnio slyszalem ze im mniej oktanowa benzyne nalejemy do skutera tym ma lepsze osiagi czy to prawda poniewaz to co jest tu napisane troche odbiega od tego i teraz nie wiem co mam nalac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
witek




Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 16:06, 05 Wrz 2006 Powrót do góry

kto ci naopowiadal takich bzdur .czym wiecej oktan tym wieksza moc iwieksza odpornosc na detonacje

Witek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kedzior




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 17:39, 07 Wrz 2006 Powrót do góry

Dobra dzieki od teraz tankuje tylko na Shell V-Power racing 99+. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
przpałek




Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 13:31, 14 Cze 2008 Powrót do góry

A jeśli chodzi o 4ro suwy to jaki olej lać ? chodzi mi np o rxp,druga sprawa czy muszą to być konkretne oleje tworzone do pojazdów wodnych czy mogą też pochodzić z gamy olejów samochodowych typu castrol, motul? no i najlepiej full syntetyk?pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jeffrey




Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 106 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 17:36, 14 Cze 2008 Powrót do góry

Do RXP nawet sie waż lać syntetyka bo turbinka zrobi pa pa! Może być fabryczny ale lepiej lać Castrol GTX 10W-40 mineralny.To ten sam olej a wychodzi lepiej...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
junior




Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Nie 11:08, 15 Cze 2008 Powrót do góry

A niby dlaczego nie mozna lac syntetyka bo ma lepsze wlasciwosci smarne to chyba lepiej dla turbiny.Fabrycznie zalecaja olej mineralny ale chyba ze wzgledu na ekologie.Moim zdaniem powinno sie tylko dobrac klase jakosci oleju jaka zaleca producent a jesli sie myle to niech mnie ktos uswiadomi .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
witek




Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 12:48, 15 Cze 2008 Powrót do góry

olej mineralny jest zalecany ze wzgledow ekologicznych.
To jak z torba na zakupy papierowa - eko i torba z folli.
Jak myslicie ktura szybciej zniknie ?
Olej syntetyczny to taki jakim go stworzymy.
Mineralny to taki jaki otrzymamy z danego zlorza czym lepsze tym lepszy olej , morzemy go oczywiscie doszlachetnic.

Witek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
eclips




Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: BIALYSTOK

PostWysłany: Wto 23:16, 12 Sie 2008 Powrót do góry

witam
jestem tu nowy i potrzebuje fachowej porady.
posiadam sea-doo gtx 4-tec supercharger 2003r,
-potrzebuje wymienic olej w silniku-jaki???
-filt oleju czy seryjny czy np.k&n
-czy w turbinie trzeba cos wymienic typu olej jak tak to jaki i gdzie to wszystko mozna kupic.
dzieki za odpowiedz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziurek




Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 328 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 8:39, 13 Sie 2008 Powrót do góry

Co do oleju to mam swoje zdanie i leje tylko półsytetyki 10 w40 preferuje Motula,
filtr oleju tylko K&N przede wszystkim z racji na jakosc wykonania i materiału z którego jest wykonany ( porównaj sobie 2 obok siebie wszystko będzie dla ciebie jasne) filtr K&N w intercars-ie kosztuje ok 50 PLN symbol kn-556 narazie ich chyba nie mają więc prosiłem Tomo co zajmuje sie u nich zamówieniami by sprowadził okolo 100 sztuk bo 1 zamówienie na 20 sztuk rozeszło sie w 2 tygodznie.
W turbinie radził bym zdjąć ten szary stożek ( 3 ampule) i zobaczyc czy nie ma w nim wody ( powinien być smar koloru piaskowego w przypadku innego koloru nalezy go niezwłocznie wymienić na smar do łożysk wysokoobrotowych odporny na wodę)

Zachęcam jednak do skorzystania z obsługi warsztau zajmującego się przygotowywaniem skuterów gdzyż wymiana oleju itd to nie jedyne aspekty na które trzeba zwrócic uwagę bo np co ze świecami ( bywa tak że sie wypalają i ich cześci wpadają do cylindrów i nie musze już więcej chyba pisac co sie dzieje dalej) i jest multum innyh rzeczy które również trzeba sprawdzić. Wiec zapraszam do warszatatu 503045905 ( mój znajomy MIchał r5 ) lub skontaktuj się z Witkiem -Witcarem

!! Jeżeli się mylę w czymś to proszę mnie porawić !!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
eclips




Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: BIALYSTOK

PostWysłany: Śro 22:56, 13 Sie 2008 Powrót do góry

warsztatu typowego do skuterow nie mam w poblizu(warszawa,mikolajki),więc musze sam sobie poradzic.wiedza z motocykli chyba na cos sie przyda.
co do oleju to czy moze to byc samochodowy czy motocyklowy.
filtr kupie k&n tak jak radzisz chyba ze masz do sprzedania.
jutro zobacze jak ma sie ten smar od turbiny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
eclips




Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: BIALYSTOK

PostWysłany: Śro 23:04, 13 Sie 2008 Powrót do góry

tak przy okazji aby nie zakladac nowego tematu.
koega od pewnego czasu ma nastepujący problem z ontrolą oleju:
-sea doo z turbo 2004r
-po uruchomieniu silnika musi plywac około 30-40 sek bez dodawania gazu bo inaczej zapala sie kontrolka oleju,dziala sygnal ostrzegawczy i skuter dziwnie pracuje i nie chce wchodzic w obroty powyzej 2500-3000 obrotów.
-natomiast jak ilnk popracuje na wonych obrotach to potem nic sie nie dzieje

kto miał cos podobnego lub wie o co chdzi prosze o informacje.

ps.czy to moze byc niski poziom oleju


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziurek




Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 328 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 9:58, 14 Sie 2008 Powrót do góry

Wadliwa pompa oleju, bądż czujnik, co za tym idzie Kom wchodzi w system awaryjny. Radze sprawdzić ciśnienie oleju.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Power Sports




Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 13:42, 05 Lis 2008 Powrót do góry

Temat olejów i smarowania jest bardzo szeroki i można by długo o nim pisać.
Trzeba zwrócić uwagę na zalecenia producenta i takiego oleju używać. To jest najprostrze i najbezpieczniejsze wyjście.
Jeśli nie możecie kupić oryginalnych produktów stosujcie tylko oleje dobrych jakościowo firm. SHELL jest jednym z nich.
A jeśli chodzi o sport to co kraj to obyczaj. Każdy z tunerów ma swoje sprawdzone oleje i używa właśnie tych. Zależności jest bardzo dużo i nie można wskazać jednoznacznie który olej jest No 1.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)