Forum JET SPORT  Klub Motorowodny Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Problem-pytanie Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Keny




Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 19:16, 29 Sie 2010 Powrót do góry

Mam pytanie (tylko czemu nikt nigdy nie odpowiada-przynajmniej na temat), pływałem skuterem wodnym i i po wejściu ostro w zakręt ,mam takie wrażenie , że pomimo max. obrotów skuter "nie ciągnie" dopiero po kilku sekundach "załapuje " (coś tak jak w samochodzie ślizgające się sprzęgło). Myślałem , że tak jest ale pływałem innym skuterem i nie było takiego objawu. Czy wiecie co jest nie tak? Czy to może być np. złe ustawienie dyszy wylotowej (chodzi mi o regulację góra -dół)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mac




Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: "znad morza"

PostWysłany: Nie 19:35, 29 Sie 2010 Powrót do góry

U mnie taki był objaw pogiętej śruby. Podobno się nie prostuje tylko wymienia ale ja zadałem sobie trud wyklepania i powiem że według mnie efekt jest znakomity i w dodatku darmowy.( Końcówki łopat były pogięte od kamieni) Mam nadzieję że moje obserwacje pomogą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ANDREW




Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 176 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 19:46, 29 Sie 2010 Powrót do góry

Potwierdzam śruba do wymiany, a i ci się osiągi poprawią Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Keny




Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 21:18, 29 Sie 2010 Powrót do góry

Właśnie jestem po wstępnym demontażu i z obserwacji śruby wg. mnie wszystko ok. Tzn. nie widzę aby była pokrzywiona. Zmierzyłem luz pomiędzy śrubą a osłona metalową ( chyba to wear ring) wynosi coś koło 1mm. Jak się wymienia śrubę ? Skomplikowana operacja? Czy się je regeneruje czy kupuje nowe? Jaka cena do kawasaki zxi 900 z 1997r. Dziękuję z góry za odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
witek




Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 8:46, 30 Sie 2010 Powrót do góry

Za durza szczelina śruby 0,3 ,ZXI ma to do siebie ze w łukach kawituje.

Witek

Najlepsza sruba Nujet KW-B5,0


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Keny




Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 10:23, 30 Sie 2010 Powrót do góry

W USA śruba ta kosztuje 169$ koszt przesyłki ok.40$ , tylko teraz mam zagwozdkę z pierścieniem (wear ring) jest metalowy i nie mogę znaleźć nowego Confused czy są jakieś zamienniki z tworzywa ? Co do demontażu to jest dużo pracy aby wymontować śrubę ? Czy wystarczy odkręcić cztery śruby mocujące całą turbinę do kadłuba?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
witek




Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 15:33, 30 Sie 2010 Powrót do góry

w kawie tuleja jest nie wymienna.

Witek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Keny




Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 18:28, 30 Sie 2010 Powrót do góry

Czyli teoretycznie powinna być ok.? Z tego co widzę jest z metalu. Czyli wymiana tylko śruby? Możecie podpowiedzieć jak się do niej dostać? Byłem na etapie odkręcenia śrub od dyszy steru, i takiego stożka (śruba w środku i trzy wokoło). Dalej nie próbowałem. Z tego co widzę są cztery śruby mocujące do kadłuba. Czy wystarczy je odkręcić i dostanę się do śruby, czy czeka mnie bardziej skomplikowana operacja?!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mihowe




Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: mazury

PostWysłany: Wto 21:12, 31 Sie 2010 Powrót do góry

Odkręć całą pompę (te cztery śruby). Zdejmij stożek. Wałek w imadło. Sruba jest wkęcona na wałek, a gwint zabezpieczony klejem. Przed odkęceniem należy podgrzać do ok. 150 st C. Musisz też mieć klucz do śruby, ale mozna dopasować też imbus. W moim przypadku (XP Ltd.) jest imbus 17 lekko szlifniety. Sprawdza się doskonale.
Jeżeli nie podgrzejesz przed odkręceniem to zerwiesz gwint. Potem jak będziesz przykręcał nową śrubę też musisz zastosować ten klej (LOCCTITE 271 czerwony) i oczywiście odpowiedni moment dokręcenia ( umnie 70Nm).
To tak po krótce. Te informacje dotyczą mojego modelu, jednak myślę że mogą sie przydać również tobie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Keny




Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 16:38, 08 Wrz 2010 Powrót do góry

Jestem już po demontażu..., śruba była już chyba robiona bo ma oszlifowane płaty i widać , że klepane ( ale leci z USA nowa śruba), mam problem z tą tuleją , jak napisał Witek jest nie wymienna (metalowa) chociaż można ją wycisnąć. Problem tkwi w tym , że jest porysowana (w/g mnie łożysko ma luzy i śruba przytarła tą tuleje). Nie mam pojęcia jak ją zrobić. Chciałem zrobić nową ale nikt nie chciał się podjąć zrobienia nowej tulei (wear ring). Mam wszystko rozebrane i nie chciałbym wkładacćnową śrubę i stary wear ring. A propo łożyska jest to łożysko koyo 6303 GP, ale nigdzie nie mogę znaleźć łożyska o opisie GP ?!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Keny




Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 16:45, 17 Wrz 2010 Powrót do góry

Niestety wear ring zamówiłem w stanach (70$) ponieważ w Polsce nie osiągalna a wykonania nikt nie chciał się podjąć. Łożyska zakupione nowe. Mam nadzieję, że po wymianie śruby i wera ringu będzie ok. Mam już śrubę ale teraz czekam na wear ring Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krzak




Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 168 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Marki

PostWysłany: Sob 12:00, 18 Wrz 2010 Powrót do góry

Wearingi jak najbardziej w polsce osiagalne. Mistrz Witek robi takie nam do wyscigow. A co do wearingu za (70$) to pewnie bedzie kawalek kwasu wcisnietego w plastyk.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Keny




Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 16:59, 18 Wrz 2010 Powrót do góry

Pytałem i nikt nie wspomniał, że Witek dorabia (pisał,że niewymienna) wear ring. No cóż w Polsce za śrubę Nujet do zxi chcieli ok.1300zł a w USA kupiłem za 169$ (oczywiście nówkę) różnica dla mnie ogromna. A co do wear ringu to na pewno jest to kawał rury z kwasówki Very Happy . A co do forum to jak widzisz po postach to raczej monologi Confused , albo świadczy to o bardzo małej grupie osób,która to korzysta z tego forum i w dodatku z małym pojęciem o naprawach itp. sprawach dotyczących skuterów wodnych (oczywiście są na tym forum wyjątki Very Happy, jak w każdej regule).
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krzak




Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 168 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Marki

PostWysłany: Sob 18:41, 18 Wrz 2010 Powrót do góry

Poprostu jak jest sezon to malo kto tu z zawodnikow zaglada poniewaz, dlubie sie przy sprzetach i tyle....... a co do cen to wiesz, jak ktos prowadzi firme to musi podatki zaplacic cla itd wiec zawsze bylo wiadomo ze graty to najtaniej samemu sprowadzic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)