|
|
Autor |
Wiadomość |
simp
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pon 22:58, 06 Cze 2016 |
|
Witam,
Panowie jesienią kupiłem skuter wodny jak w temacie z przebiegiem 12mth. Rzeczywiście mało widział wody. Całą zimę przestał w garażu a na wiosnę wziąłem się za przegląd i serwis olejowy.
Od dziecka majstrowałem przy samochodach i motocyklach więc mam jakieś rozeznanie w mechanice.
Zaniepokoił mnie niski stan oleju (poniżej minimum). Nie sprawdzałem go przed zimą, ponieważ skuter uruchamiałem tylko na parę chwil, bez chłodzenia. Chodził idealnie.
Odessałem ok. 1.7L oleju i miał kolor kawy z mlekiem. ??? (woda!) Zaniepokoiło mnie to, ale pomyślałem, że może poprzedni właściciel podłączał wodę do zgaszonego silnika.
Ja robię to zgodnie z instrukcją.
Mam kupiony już olej POWERJET 4T 10W40 - Motul, pomyślałem by niejako najpierw przepłukać nim silnik - zalać i spuścić po powiedzmy godzinie pływania. O dziwo wlałem go ok. 3.5L (sądziłem że wejdzie ok. 2.5L) uruchomiłem silnik, podłączyłem wodę, popracował kilkanaście minut, zakręciłem wodę, kilka przegazówek i zgasiłem motor.
Stan oleju - ponad maximum. Myślę sucha miska olejowa, może źle sprawdzałem. Odessałem nadmiar do kreski max. (ok 250ml)
Znów odpalam, woda i ta sama procedura. Po zgaszeniu sprawdzam i poziom się podniósł znów powyżej max.
Odessałem ok. 200ml. Postał cały dzień - poziom sie nie zmienia.
Jeszcze raz test pod wężem i znów poziom oleju się podnosi.
Olej wciąż robi się w kolorze kawy z mlekiem. Woda....
DZIĘKUJĘ za poświęcony czas na przeczytanie i proszę o pomoc, co zrobić, co sprawdzić.
Jestem z Kielc, może ktoś w okolicy sam zechce zerknąć?
POZDRAWIAM
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
| |