Forum JET SPORT  Klub Motorowodny Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Zatoka Helska - informacje + problemy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Axel




Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 23:23, 19 Lip 2010 Powrót do góry

Witam.
Muszę się dopytać kilku rzeczy...

Byłem w tym roku ze skuterkiem na Zatoce Helskiej - chyba każdy kojarzy?
Charakteryzuje się dużą przestrzenią płytkiej wody od brzegu. Nie raz można iść 300 m w kierunku środka Zatoki, a wody nadal mamy po pas.

Jako, że byłem tam już drugi raz, wiedziałem z czym mniej więcej to się je.
Rok temu wpadł nam kamień do turbiny, ale to były moje pierwsze wodowania, więc... pierwsze koty.

W tym roku jednak, niestety, było gorzej Neutral Jestem na wakacjach ze skuterem, więc nie mogę go przecież zostawić na przyczepie - nie po to go wiozłem. Poza tym przy brzegu widzę 5 szalejących skuterów, na tej właśnie płytkiej wodzie. Skoro oni mogą, to dlaczego ja nie? Wziąłem pod uwagę błędy z poprzedniego roku i bez gazu miałem wypływać w głąb tej zatoki, aż się zrobi głębiej. Starałem się nie zwracać uwagi na to, że inne skutery w wodzie o głębokości 0.5m mogą wystartować na maxa z miejsca i nic im się nie dzieje. Ja wolałem zachować ostrożność i jednak nie ryzykować.

Dobra, płynę raz, płynę drugi, płynę czwarty i w ten sam sposób płynę piąty raz, ale ten był pechowy, bo mimo wszystko (ta sama trasa, ZERO gazu, tylko zapalony silnik) turbina wessała kamień. Ok, trudno, zdarza się, trzeba wyciągnąć i pływać dalej - tak też zrobiłem. Znowu kilka razy się udało i znowu kamień. Tym razem nie strzelał w turbinie, tylko się zaklinował między łopatkami (było czuć charakterystyczne wibracje).
Zaczęły się nerwy. Śruba już wiadomo do wymiany (niewielkie szkody, ale jednak - zmiany tylko trochę odczuwalne, ale jednak). Dlaczego, do cholery, inne skutery, tam akurat były Kawasaki, Yamahy i starsze Sea Doo mogą robić CO CHCĄ na tak płytkiej wodzie, a ja nie mogę nawet tylko na zapalonym silniku wypłynąć na głębszą wodę?

Zacząłem się ich wypytywać o co chodzi. "Proszę Pana, ale Pan ma 255 koni, my 155" - dobra, niby uzasadnione. Ale ja nie używam tych 255 koni przy samym zapalonym silniku, oni używają całe 155. Więc nie przyjmuję takiego tłumaczenia.

Potem poszedłem się zapytać następnego Pana. Był jakiś dziwny, bo wspominał coś o braku turbiny w jego skuterze. Nie wiedząc o co chodzi, odszedłem.

Następnym Panem był Pan z wypożyczalni skuterów obok. Kazał nam wystartować w głębszym rowie zaraz przy brzegu (faktycznie taki był - 1 m głębokości), dodać tam gazu na maxa i ślizgiem przepłynąć przez płytką wodę. Spróbowaliśmy - udało się. Jako, że miałem dość nerwów i wyciągania kamieni, nie ryzykowałem tym sposobem kolejny raz, tylko już RĘCZNIE pchałem skuter na głębszą wodę. No kompromitacja. Zwłaszcza przy ludziach, którzy robili co chcą 20 m ode mnie.

Tu pierwsze pytanie - czy faktycznie lepiej jest przepłynąć to na maxa, ślizgiem?

Dopytywałem jeszcze ludzi czy może mają jakieś kraty dodatkowe zamontowane przy turbinach... odpowiedź brzmi - nie.
Tutaj moje pytanie - czy da się coś takiego zrobić, aby zapobiec takim sytuacjom? Jeżeli tak, to czy wiąże się to z pogorszeniem osiągów?

Kolejna sprawa - glony.
Przyjechaliśmy na miejsce, kiedy glony tam były w naprawdę sporych ilościach. Akurat kwitły. Czy glony w jakikolwiek sposób zagrażają skuterowi? Na początku ostrożnie to sprawdzałem, ale zupełnie nic niepokojącego się nie działo. Inni ludzie również normalnie pływali. A Wy co powiecie na ten temat?


Czy przez te kamienie muszę wymienić tylko śrubę, czy coś jeszcze? Co - w najgorszym przypadku - może zrobić wessany kamień? Jakie szkody uczyni? Ile w takiej sytuacji trzeba będzie wydać na naprawę?


I ostatnia sprawa... głośnik w moim skuterze. Na ostatnich pływaniach jakoś dziwnie ucichł. Sygnały nie były tak głośne. Czy to możliwe, że odkleił/odczepił się od czegoś i gdzieś wpadł? Gdzie taki głośnik się znajduje w RXT-X?


Dziękuję za wszelkie odpowiedzi... proszę o rozszerzenie tematu... myślę, że nie jednej osobie się to przyda.


P.S. Co do wywrotek - od Pana, który wypożyczał skutery, dowiedziałem się, że w razie wywrócenia skutera, w przypadku 4T, jest to obojętne, w którą stronę go postawimy. Jedyne, co trzeba zrobić, to odczekać kilka minut po takim zdarzeniu, żeby olej z powrotem wrócił na swoje miejsce, więc jedyne co trzeba zrobić, to nie odpalać skutera ; raczej na pewno nic się nie stanie. Potwierdzacie to?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SeBa_PL




Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nysa

PostWysłany: Wto 9:47, 20 Lip 2010 Powrót do góry

1.Oczywiście lepiej przepłynąć szybko po płytkiej wodzie .
2.Nie ma krat zabezpieczających przed "płytką wodą" minimalna głębokość na której możesz pływać to 70cm.
3.Jeśli w wodzie są glony ( mogą zatkać intercooler ) i całe chłodzenie wydechu.
4.Jeśli powyginałeś śrubę to jest do wymiany ( koszt nowej około 1200zł ) i oczywiście musisz zmienić jeszcze wear ring ( koszt około 350zł )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziurek




Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 328 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 17:04, 16 Sie 2010 Powrót do góry

Temat jest tego typu ,że jak zamieszasz się stresowac nie pływaj na zatoce, bo to nie ma znaczenia czy masz bestjei 360 konną czy staruszka 75 konnego, zawze możesz coś zaciągnać.
Ja przykładowao wymienialem wearing co par dni na zatoce , uchh par ich poszło na treningach.
To sport nie zabawa, więc radzę plywać na głębszych wodach- od strony morza i nie wkurzać tych wychudzonych surferów Smile

Moja rada,
zanim odpalisz skuter zawsze go przepłukaj- przód tył przód tył- bok bok i dopiero odpal bez gazu, i na pyrkocie wyjdż na zatoke, potem Palnik.
Albo- NAJpierw wcisnij GAZ potem start - ale musisz pamętać by się właściwie usadowić /zapiąć pasy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)